Leszek Herman- Sedinum

14:05

Sedinum 
Książka od początku miała dla mnie znajomy tytuł. Sedinum. Kojarzy się ze Szczecinem, a nawet co odkrywamy po spojrzeniu na okładkę o nim opowiada. Zauważyć na samym początku można również to, że krótka nie jest, a ma ponad osiemset stron. Choć miłości między mną a grubymi książkami nigdy nie było , ta jest po prostu ciekawa. Jak już wspomniałem książkę napisał Leszek Herman szczeciński architekt, a od niedawna jeden z dwóch miejskich Danów Brownów ( tak, mamy ich dwóch w jednym Szczecinie ). 

Akcja rozpoczyna się, gdy zawalają się fundamenty biurowca i odsłaniają się stare tunele pod przyległym Hotelem Pomorskim. Jednak nie są to tunele byle jakie, a zawierające ciężarówkę Werwolfa, kościotrupa oraz sarkofag Barnima IX. Trzech głównych bohaterów : świadek wydarzeń; dziennikarka Paulina, zajmujący się hotelem architekt Igor oraz " uwikłany " w sprawę przez nieżyjącego już dziadka londyńczyk Johann mają za zadanie rozwikłać wszystkie pojawiające się tajemnice oraz odszukać przyczyny zagadkowej śmierci. Podczas śledztwa zagłębiają się w historię przedwojennego Szczecina, zostają porwani, czy zalani w kanałach ( jest tego dużo ). 
Sedinum2.0..jpg
Książka była dla była dla mnie szczególnie interesująca, gdyż zostałw niej opisany budynek mojej szkoły, a czytanie o Barnimie w moim szkolnym Bufecie nad Barnimem było na prawdę ekscytujące. Podsumowując, książka jest bardzo ciekawa, szczególnie dla mieszkańców Szczecina, którzy miejsca akcji odwiedzają na co dzień, to i dla osób z innych części Polski, czy Świata będzie lekturą godną polecenia ( a szczególnie dla fanów powieści Dana Browna ) 

To tyle!

                                                                           

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne posty

Wspomóż mnie lajkiem!

Obserwuj mnie