Wydmy Maspalomas - Galeria i krótki poradnik

20:13










Gdy wyszukamy w guglu (sic!) hasło "gran canaria" i przelączymy na zakładkę "grafika" jako jedne z pierwszych pokażą się nam one. Wydmy Maspalomas. Są wizytówką wyspy. Kawałkiem Sahary w domniemanej Europie. Ale czy są przereklamowane? To zależy.



A zależy to od tego, kiedy tam będziemy i w której ich części. 



Poradnik: Jak pokochać wydmy?
10. Nie chodź w butach
Bo to nieprzyjemne, niewygodne i niedobrze wpływa na odbiór miejsca.


9. Wybierz czas bez wiatru/ z wiatrem
Bynajmniej nie chodzi mi o to, by iść tam w każdym czasie. Chodzi mi o to, że i czas z wiatrem jak i bez niego ma swoje zalety. Bez wiatru nie ma wbijających się w ciało piaskowych igiełek, ale na piasku może być gorąco. Z wiatrem  jest o wiele mniej ludzi, jest przyjemna temperatura (o ile jest słońce) a wydmy, zamiast śladami stóp są pokryte wzorkiem. 



8. Zobacz w różnych odsłonach
Wydmy często zmieniają swoje oblicze. Pójdź na nie, gdy pogoda jest piękna, ale i gdy brzydka. Może objawią niezwykłe oblicze?

7. Wybierz słoneczny dzień
Jak już mówiłem na wydmy można iść w prawie każdą pogodę. Ja jednak preferuję je w słońcu.








6. Eksploruj
Nie poprzestawaj na skrawka,  opanowanych przez turystów krańcach wydm. Zobacz ich środek. Przejdź je całe od Paseo Costa Canaria, aż do Oceanu!

5. Nie spiesz się
Bo nie ma po co się męczyć. Chłoń piękno. Rozkoszuj się nim

4. Baw się
Czasami można poszaleć. Zbiega z wydmy, turlać się skakać, czy sandboardować. Będzie świetnie!



3. Wybierz czas nie w sezonie
Bardzo ważne. Raz byłem tam w sezonie. Wydmy były całe zadeptane, nawet w najbardziej niedostępnych miejscach byli ludzie! A każdy skrawek plaży był zapełniony. 

2. Omijaj przepełnione plaże
Bo tam nie ma nic ciekawego. Jest tam tłum, piasek i nic poza tym.

1. Obejdź wydmy dookoła 
To jest świetne! Aż od Meloneras do San Agustín. Całe wybrzeże wydm. Mnóstwo pięknych widoków, miejsc do kąpieli. Polecam wdrapać się na kilka wydm bezpośrednio nad oceanem - mozolne, ale wrażenia ze szczytu niesamowite.

A teraz jeszcze kilka zdjęć:








You Might Also Like

0 komentarze

Popularne posty

Wspomóż mnie lajkiem!

Obserwuj mnie