W złotej klatce, czyli kilka słów o Vevey

21:44

Widok na stronę francuską

Było to pewnego słonecznego, wręcz upalnego dnia w Vevey. Siedziałem na schodkach prowadzących do wody Jeziora Genewskiego. Woda bosko chłodziła nogi. Siedziałem, myślałem, nie spieszyłem się. Rozkoszowałem się pięknem otaczającego mnie krajobrazu. Po prostu. I muszę tą prostą rzecz dołączyć do najlepszych przeżyć podczas mojej podróży do Szwajcarii, a może i nawet całego życia.


Ja na jednej z wysp delty Veveyse

Jedna z rzeźb otaczających "moje " schodki

Vevey to nie miejsce dla ludzi poszukujących ekstremalnych doznań, czy czegoś nadzwyczaj ekscytującego. Tam poszukuje się spokoju, siebie. Zresztą całe Jezioro jest takie. I nie jest dla tego niczym dziwnym ilość słynnych ludzi, którzy swój los związali z tą niepozorną miejscowością.





Charlie Chaplin, Fiodor Dostojewski, Victor Hugo, Oskar Kokoschka,  Jean-Jacques Rousseau, David Bowie, Henryk Sienkiewicz i wielu innych. To właśnie ci, którzy mieszkali w tym małym miasteczku. I mieli te wszystkie widoki na co dzień. 





Vevey jest z obu stron otoczone przez winnice. Cudne Lavaux. Po drugiej stronie jeziora (francuskiej) rozciągają się Alpy, dokładniej ich część otaczającą Dach Europy, Mont Blanc. I jeszcze mają tam gigantyczny widelec! Po prostu miejsce idealne. Jednak Sienkiewicz wcale tak nie uważał.
Winnice otaczające Vevey


Wędkarze z jednym z najlepszych widoków na świecie

"Złota klatka","piękne więzienie" tak nasz literacki noblista pisał o Vevey. Odczuwał on niesamowitą tęsknotę za ojczyzną. Świetnie oddaje to skalę jego patriotyzmu.

Będąc jednak nad jeziorem, w Vevey zrozumieć to trudno. Gdy patrzy się na jeden z najpiękniejszych w swoim życiu widoków trudno wyobrazić sobie, że można nim gardzić. I tak ja, mały nic nie znaczący, mocząc sobie nogi w wodach jeziora zastanawiałem się jak można gardzić możliwością zaznawania tej przyjemności na co dzień.

Informacje praktyczne i kilka atrakcji


Atrakcje: 
1. Widelec 
Widelec wygląda enigmatycznie. Bo co ma znaczyć widelec wbity w dno Jeziora? Jest on otóż reklamą, a nawet eksponatem muzeum żywności. Niesamowicie komponuje się z górami i jeziorem

2. Pomnik Charliego Chaplina
Jest naturalnej wielkości, upamiętnienia obecność aktora w Vevey. Jest jednym z ulubionych miejsc do zdjęć turystów



3.  Stare Miasto 
Bardzo ładne, z pięknymi starymi budynkami. Przyćmione punktem czwartym, ale na pewno warte uwagi



4. Widoki
Wszędzie. Niesamowite. Z resztą mówią same za siebie
Gdzie jest Vevey?
Vevey znajduje się Szwajcarii Zachodniej niedaleko Lozanny i Genewy. Znajduje się w kanonie Wodezja (skąd tyle tych polskich nazw kantonów?), oryginalnie Vaud. Z Vevey blisko jest też do Francji (druga strona jeziora). Samo jezioro ma kształt niedopieczonego Croissanta, gdzie Vevey leży w jego górnej części.
Jak tam dotrzeć?
Samolotem: Najlepiej do Genewy. Potem dojazd pociągiem lub wynajętym samochodem 
Podczas podróży samochodem : z Lozanny I Genewy autostradą wzdłuż jeziora. 
Ceny:
Drogo. W końcu Szwajcaria! Widoki jednak są za darmo!

To tyle!

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne posty

Wspomóż mnie lajkiem!

Obserwuj mnie